Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Эксперыментальная і інавацыйная дзейнасць

Выніковая справаздача па рэалізацыі інавацыйнай дзейнасці

Тэма “Навукова-метадычнае забеспячэнне прафесійна-тэхнічнай адукацыі па спецыяльнасці “Аддзелачныя будаўнічыя работы” (2015-2020гг.)

____________________________________________________________________________________________

На падставе загаду Камітэта па адукацыі Мінгарвыканкама ад 2015/08/18 № 218-АС "Аб вядучых установах у сістэме прафесійна-тэхнічнай адукацыі», МДПЛ №12 будаўніцтва прыступіў да рэалізацыі праграмы інавацыйнай дзейнасці "Навукова-метадычнае забеспячэнне прафесійна-тэхнічнай адукацыі па спецыяльнасці« Аддзелачныя будаўнічыя работы ». Мэта інавацыйнай дзейнасці: стварыць электронны вучэбна-метадычны комплекс па спецыяльнасці “Аддзелачныя будаўнічыя работы”.Канцэпцыя сучаснай адукацыі такая, што аб'ём інфармацыі, якую неабходна асвоіць навучэнцу ўзрастае з кожным годам. Таму, задача выкладчыка - распрацаваць такія сродкі навучання, якія дапамогуць хутка і якасна засвоіць вучэбны матэрыял.

Выкладчыкі і майстры вытворчага навучання МГПЛ №12 будаўніцтва аддаюць перавагу выкарыстанню мультымедыйных прэзентацый пры правядзенні вучэбных заняткаў па вучэбных прадметах прафесійнага кампанента: «Спецыяльная тэхналогія», «Матэрыялазнаўства», «Ахова працы» «Вытворчае навучанне».

Прапанаваная ў мультымедыйнай прэзентацыі інфармацыя дазваляе:

выкладчыку:

  • даць навучэнцам больш поўную, дакладную інфармацыю аб вывучаемых з'явах і працэсах;
  • павысіць ролю нагляднасці ў навучальным працэсе;
  • зэканоміць вучэбны час;
  • праверыць веды вучняў;

навучэнцам:

  • зразумець навучальны матэрыял;
  • сфармаваць і замацаваць веды па кожнай тэме;
  • праверыць веды;
  • паўтарыць засвоенае.

Паспяховасць правядзення навучальнага занятку залежыць не толькі ад якасці выкарыстанага ў прэзентацыі матэрыялу, але і ад канструктарскіх уменняў педагога. Пры распрацоўцы мультымедыйных прэзентацый нашы педагогі кіруюцца рэкамендацыямі, дадзенымі яшчэ Ф. Дыстэрвегам:

  • размяркоўвай кожны матэрыял на вядомыя прыступкі і невялікія скончаныя часткі;
  • паказвай на кожнай прыступцы асобныя часткі наступнага матэрыялу і, не дапускаючы істотных перапынкаў, прыводзь з яго асобныя дадзеныя, каб узбудзіць дапытлівасць вучня, не задавальняючы яе, аднак, у поўнай меры;
  • размяркоўвай і размяшчай матэрыял такім чынам, каб, дзе толькі магчыма, на наступнай прыступцы пры вывучэнні новага зноў паўтаралася папярэдняе.

Формы і месца выкарыстання мультымедыйнай прэзентацыі на навучальным занятку залежаць ад зместу заняткаў і мэты, якую ставіць выкладчык альбо майстар вытворчага навучання. Тым не менш, практыка паказвае, што найбольш эфектыўна ўжываць такі тып ЭСН пры вывучэнні новага матэрыялу, асабліва ў тых выпадках, калі неабходна паказаць дынаміку развіцця якога-небудзь працэсу і пры замацаванні новай тэмы.

Валоданне навыкамі работы з электроннымі сродкамі навучання - неабходная патрэбнасць для сучаснага выкладчыка. Каштоўнасць жа самастойна створаных прэзентацый складаецца ў тым, што матэрыял у іх даецца кампактна, у патрэбнай паслядоўнасці; у ім няма нічога лішняга, усё «працуе» на дасягненне мэтаў і задач канкрэтнага навучальнага занятку, у адрозненне ад гатовых фільмаў і слайдаў. Выкарыстанне ў навучальным працэсе мультымедыйных прэзентацый не толькі актывізуе працэс выкладання, але і павышае цікавасць навучэнцаў да вывучаемага прадмета, што ў выніку спрыяе павышэнню адукацыйнага і прафесійнага ўзроўню сучаснага спецыяліста будаўнічай галіны.

Раздзелы сайта